01עם ישראל יוצא לחופשי.
לא עוד בית עבדים
לא עוד מלך נוקשה
לא עוד עבודת פרך.
בשביל שפרעה ישחרר את עם ישראל לחופשי היה צריך להביא אותו אל הקצה, אל המקום הקשה ביותר שאדם יכול להגיע אליו.
מות בנו בכורו.
מות היורש שלו
ואולי מות השושלת שלו.
בעצם, בכאב וסבל של מישהו אחר יצא העם לחופש.
אני מודה שהיה לי קשה מאד לכתוב על הפרשה הזו.
בשביל שעמי יהיה משוחרר,
נהרסו חייהם של כל כך רבים אחרים.
״אין בית אשר אין שם מת״.
כל כך קשה לי לקרוא את זה לקבל את ולנסות להביא תובנות מזה.
ובכל זאת אנסה .
פרעה היה עקשן
הוא לא היה מוכן לשנות את דעותיו,
לראות איש זולתו,
לא היה מסוגל להתפשר,
לוותר על רעיונות שכבר לא שירתו אותו ובטח שלא את עמו.
הוא לא הקשיב למשה שביקש ממנו שוב ושוב ״שלח את עמי״
הוא לא הקשיב לעמו שהבין שעקשנות המנהיג תביא עליהם אסון ״ויאמרו עבדי פרעה אליו עד מתי יהיה זה לנו למוקש שלח את האנשים ויעבדו את יהוה אלוהיהם הטרם תדע כי אבדה מצרים״
פרעה העקשן הקשיב רק לעצמו.
והעקשנות הזו הובילה להרס עצמי ולהרס עמו.
ואולי זוהי התובנה הכי משמעותית בפרשה הזו
בשביל לצאת לחופש, להרגיש משוחררים יש צורך במוות.
יש צורך להמית דעות קדומות, חוסר גמישות, ראייה מצומצמת, אי קבלת השונה.
בשביל לצאת לחופשי יש להוקיע את כל המקומות המשעבדים, לוותר על רעיונות ואלילים שאימצנו לעצמינו.
יש צורך להתחיל לראות את העולם במשקפיים אחרות.
הפרשה מראה כמה סבל וכמה כאב יש כאשר אנחנו מקשיבים לדעות הקדומות שלנו.
יש כאן הזמנה לבדוק את עצמינו , כמה אנחנו קשובים? כמה אנחנו גמישים? כמה אנחנו מוכנים לקבל דעות שונות ?כמה אנחנו פתוחים לשינויים?
לראות ולהבין שאולי יש דרך אחרת.
דרך בה אנחנו ממיתים את הטבע ההרסני שבנו בכדי לצאת אל החופשי.
התפילה היא שנקדים תרופה למכה
שנשחרר, נוותר ונאפשר , בלי מכות.
אין צורך במכת בכורות.
בשביל יש צורך בהתעוררות.
האין זה מה שמלמדת תורת המטאיזם?
הזמנה ללמוד לשחרר, להתגמש, להכיר את עצמכם, לוותר על דעות קדומות, להיפתח אל הלא נודע.
אין זה מקרה שדווקא בימים אלו פותח מרחב מודעות את שעריו לקורסים הבאים.
שם לומדים את זה ביג טיים.
שתהא דרכינו סוגה בשושנים
והקוצים… שייפתחו את דעתינו.
ויפה שעה אחת קודם.
אהבת אמת.
ענת.