בקרוב אני חוגגת 60, יש לי 11 אחים ואחיות, אני השלישית.

כבר בילדותי הרגשתי שהאחיות שלי טובות ממני, וכך גם בבית הספר ,כולם היו טובים ממני ,לאף קבוצה לא השתייכתי.

כאשר בעלי חיזר אחרי, בהיותי בת 16, כמהתי להתחתן. ואכן בגיל 19 הפכתי לאמא ובגיל 20 כבר הייתי אמא לשניים. לא היה לנו כלום ואני הייתי עוד ילדה עם עול של משפחה .

למעשה, ברחתי מהבית ורציתי לבנות לי את גן העדן שלי. האמנתי בעצמי ובנחישות שבי.

אבל הנרטבים שלי הלכו איתי וזה היה לא פשוט, הנישואים שלי היי מלאים בקונפליקטים ודרמות, אני הייתי קצרת רוח צעקתי על הילדים לעיתים קרובות הייתי מתוסכלת ועצבנית.

עולם הרוח התגלה לפני לאחר לידתו של בני החמישי החיים התחילו לקבל משמעות התחלתי ללמוד את עניני הרוח ושינויים רבים התחוללו בחיי, עזבתי את עבודתי כשכירה ופתחתי עסק שעוסק בעולם הרוח.

יום אחד חברה הניחה לפני את הטלפון ונתנה לי להאזין לתוכנית "שיחות בגן עדן". בשלב זה כשכבר היתי עמוק בעולם הרוח, לא חשבתי שיהיה להן מה לחדש לי, אך מהר מאד התבדיתי. גיליתי שיש כאן מתודולוגיה, שיטה שהיא ממש דרך חיים.

באותה תקופה הייתי בקונפליקט עם חברה שהייתה משמעותית מאוד בחיי, עמדה נגדי תביעה גדולה עקב ערבות שחתמתי לאותה חברה ופחדתי מאוד. זה היה הטריגר שדחף אותי לצלול בכול הכוח אל מרחב הכוח.

במהלך הדיונים בבית המשפט ,התרחשו ניסים גלויים  השופטת הייתה לטובתי. זה הראה לי עד כמה השיטה עובדת. בסופו של דבר הסכמנו על פשרה של 15% מסך התביעה.

במהלך התהליכים במרחב הכוח התחלתי להבין שאני מסתובבת בעולם עם תחושה של דחויה ועד כמה זה צובע את מציאות חיי, ראיתי כמה אני מרצה את הסובבים אותי, הבנתי עד כמה אני חסרת סבלנות, ראיתי את השיפוטיות שבי, הבנתי כמה אני שולטת בעסק שלי וכך גם בצמיחה שלו, הרגשתי כמה כעס מחלחל בתוכי ואשמה ובושה…

ושם התדרים במרחב הכוח התחילו לחלחל בתוכי ולתת אותותיהם. משיכה החוטים הפכה לחלק משגרת יומי, התחלתי לחבק את הילדה שבי, לאהוב אותה לראות כמה היא, אני, מיוחדת והחיים התחילו להשתנות לנגד עייני.

הבנתי עד כמה אני יצרתי את מציאות חיי, עד כמה הכול היה לצורך, אני מבינה שהבחירה היא בידיים שלי אני יכולה לתקן כול דבר שאני אבחר בו.

כאשר אני מביטה לאחור הלב שלי רוטט מהתרגשות זה היה הדרגתי אבל הכול השתנה.  העסק שלי צמח למדתי איך לנהל את העסק באהבה והערכה בהבנת השליחות בכול הממדים.

הזוגיות שלי השתנתה מאוד וזו הייתה דרך ארוכה שבה בחרתי שוב ושוב לקחת אחריות ולהאמין כי אין כלום בחוץ הפכנו להיות חברים ואוהבים.

למדתי לקבל כול אדם ולבחור לראות את הטוב שבו.

במהלך התהליכים שעברתי במרחב למדתי את שליחותי בעולם והיא מתחילה בקבלת כול החלקים שבי, באהבה לעצמי בחיבור לאלוקי שבי .

ומכאן לקליניקה לטיפול המטאיסטי לאמונה וידיעה כי הטיפול המטאיסטי הוא משהו גדול היכול ליצור שינוי בחיי כול אדם, הכול מתחיל בבחירה ואמונה. משהו גדול קורה במרחב הטיפולי כמו רוח הקודש המסיעת בתהליך הטיפולי.

בזכות האמונה של צוות המנחים בכולנו הפכתי להיות מטפלת מוסמכת בשיטה, ואני כבר זוכה להעביר אנשים תהליכים מרגשים ומשני חיים

החיבור בין המטאיזם למקורות היהודים

3 העקרונות , שהם הלב והבסיס לשיטת המטאיזם, מופיעים בתנך, במשנה, בקבלה ובתורת החסידות. רבי זלמן שניאור, כותב ספר התניא, יסד שיטה טיפולית (תורת הנפש) על בסיס המקורות היהודיים.

חלק גדול מהעקרונות בשיטה החסידית מקבילים למטאיזים.

במדרש רבה בפרשת בראשית כתוב: "כל נתיבי ההצלחה והרפואות כל הפתרונות והישועות כולם ללא יוצא מן הכלל גנוזים בתורה על כול אגפיה"

  1. עקרון ראשון : אין כלום בחוץ.

בחדר הטיפולים נתחיל תמיד בחקירה ונשקף עבור המטופל כי כול מה שהוא חווה בתוכו, הוא שיקוף של הרטטים שעימם הוא מתמודד בחיי היום יום.

על פי המקורות כאשר אדם חווה קושי כגון כעס עצבות או מרירות. החיפוש אחר התיקון של אותו פגם הוא בנפש פנימה ולא בחיצוניות הנראית לעינינו.

גדולי המקובלים טוענים כי החיצוניות הנראית לעינינו היא אשליה הצללה של המאורעות האמיתיים המתחוללים בנפשנו.

ישנם ציטוטים רבים במקורות ולהלן חלקם:

"את אשר יגורתי יבוא לי" (איוב ג-כה). "חרדת אדם יתן מוקש" (מישלי-כט-כה) "כל הפוסל במומו פוסל" תלמוד-מסכת קידושין

"כל החסרונות שיש לאדם הן ילדים הן הבריאות והן הפרנסה הכול הוא מחמת האדם עצמו כי אור ה שופע עליו תמיד אך האדם עושה צל לעצמו שמונע ממנו אור ושפע ה יתברך" ליקוטי מוהר"ן חלק א

"הכול תלוי בניקיון הפנימי של האדם אם הוא רואה איזשהו פגם ידע שהדבר קשור באיזשהו קמט בנפשו ואם יתקן וינקה את אותו התדר או הפגם בנפשו ודאי שיתוקן הצער של בנו שכולנו ערבים זה לזה נתפסים זה על זה והפירוד הוא אשליה. הבעש"ט-על התורה,פרשת בראשית-קכז

  1. עקרון שני: דע את עצמך

במהלך הטיפול המטאסטי אנו חוקרים לעומק את הרטטים ואף מלמדים את המטופל לבצע חקירה באמצעות מודל יהלום על מנת להיכנס לנבכי התודעה הקשיים עימם אנו מתמודדים.

בחירה היא מוטיב מרכזי בשיטה המטאיסטית: במודל התמרה אנו בוחרים בין המצוי לרצוי, בכול פרוטוקול של קידוד או צריבה אנו נדרשים לעשות התמרה (שהיא למעשה בחירה לפעול באופן שונה מהאוטומט).

בספר דברים (ל-יט) "ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת המוות את הטוב ואת הרע ובחרתה בחיים".

על פי תורתו של רבי זלמן שניאור (בעל התניא) לאדם יש נפש בהמית ונפש אלוקית בין הנפשות מתחולל מאבק.

המאבקים הנפשיים מביאים לידי צמיחה וגילוי עצמי של כוחות נסתרים, מטרת המלחמה היא ניצחון הטוב על הרע יתרון האור מן החושך.

במהלך הקרב בין הנפש הבהמית לנפש האלוקית נוצר שינוי, האדם מתוודע יותר לעצמו ,ומתחיל לראות את הנטיות שלו להבין את מקור הרעשים הפנימיים.

עלפי בעל התניא כול רגע הוא בחירה, ההכרות עם כוחות הנפש היא חלק מתהליך הריפוי העצמי המסייעת לאדם לצאת ממקום נמוך ולהוביל להתפתחות ולהתקדמות למקום גבוה יותר. הניצחון הוא לעולם זמני, הידיעה כי כך בנויה הנפש מובילה להכרה שהמטוטלת הפנימית היא חלק מטבע הבריאה.

עקרון שלישי: גן עדן זה כאן

על פי המטאיזים, זכותו וחובתו של כל אדם לחיים ראויים.

בספר בראשית מסופר: האדם אוכל מעץ הדעת וכאשר הבורא שואל אותו "מה זאת עשיתה?"האדם עונה "חווה פיתתני".

אדם מאשים את חווה באכילת הפרי האסור, הבורא מגרש אותם מגן העדן, אדם לא לוקח אחריות על אכילת הפרי.

ומאז ועד היום התיקון הגדול שלנו בני האדם הוא לקיחת אחריות. כאשר אנו לוקחים אחריות נבנה בתוכנו גן עדן.

 

רוצים להתנסות בטיפול בשיטה? לחצו כאן לפרטים ובואו לייצר לעצמכם גן עדן עלי אדמות!